[Epitesz-barkacs] AAA es AA elemhelyettesito?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 23., Sze, 11:22:25 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
>  egy adott ketyereben példaképpen egy AAA elemet kellene
>  egy "elemhelyettesito" valamivel potolnom, aminél 2 szál dróttal
>  tudnám kívülről belevezetni a delejt
>
>  igazából a 2 szál drótot nem szeretném magába a ketyerébe véglegesen
>  beleforrasztani, hanem "csak emulálni"

Mint az előbb: lehet új elemmel is nyomulni. 1,6V-ot kell beleküldeni, és
örökélet szintén.
Vagy aksi, és 1,4V.
(Van egy elemes csengőm, aminek a belső részét hekkeltem meg még ennél is
egyszerűbben. Két NiCd aksi van benne, és kapott hálózatról egy RC-n aztán
graetzen át egy tápáramot, amit zenerrel korlátoztam valami 3V tájára (fene
emléxik, rég volt). Kell bele az aksi, mert a táp nem ad annyit, amennyitől
szólni tudna a csengő. A dologban az a nem semmi, hogy a két aksi tök le volt
már robbanva, nem lehetett feltölteni, illetve lehetett, de egy órán belül
lemerültek. Tehát a kapac is igen szerény volt, mert a lemerülés nem járt
érezhető hővel. Így viszont évek óta működik a csengő.

A külső is, bár ritkány nyomják meg, ezért abban az elem nem nagyon van
használva, de érdekes, hogy télen-nyáron kint van, és nem rohad le.

Beltérinek meg jobb megoldás az elemes így megsegítve, mert a konnektorba
dughatós csak akkor működik, ha áram is van. Ez meg áramszünet esetén is
működik.