[Epitesz-barkacs] lendkerekes tarolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 25., P, 15:08:29 CET

vajk fekete wrote:
> hajtott elsokerek csak nagyon jo nyomatekszabalyozassal, minimalis
> teljesitmennyel, es igy is csak korlatozottan hasznalhato.
>
> allati picit nem egyenesen all a kormany, rahuzol egy gazt, es mar
> fekszel is.

Valóban, erre nem gondoltam, de biztos meg lehet szokni. Ha valaki ráérez, hogy
ha így húzza, az történik, talán még kellemetlen szitukból is ki tudja húzni. Pl
ha dőlne el kanyarodás-irányba, egy kis plusz gáz, és már nem is fog eldőlni.

(Amúgy egy brutál hátsókerék-hajtás is borulást okozhat kanyarodás közben, csak
nem annyira, mint az elsőkerekes.)

Aztán biztos jól megoldható, hogy hátsókerék-meghajtás legyen úgy, hogy ne
kelljen végig tekerni, de lehessen azért. Méghozzá sebességet váltva is. Már
azon is filóztam, hogy azt is meg lehetne csinálni, hogy a bicót csak motor
hajtja, a tekerésnek semmi köze a kerékhez, az csak akkut tölt, és az ember úgy
teker, ahogy éppen kedve van, vagy ahogy bírja, illetve ahogy szükséges. (Ez
szobabiciklinek is használható. :-) ) Két villgép kell hozzá, ez hátrány, a
sebváltó elmaradása meg előny.

Na aztán, hogy mi lenne a legkellemesebb, a nyerő, a könnyen megvalósítható, az
olcsó... a fene tudja. Bármelyik megoldást is választja valaki, azt külön meg
kell tanulni használni, meg kell szokni.