[Epitesz-barkacs] lendkerekes tarolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 25., P, 20:23:06 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a kép szerinti megfektetett kerekekkel talán nem borulna
> annyira a pótkocsi, mint függőleges kerekekkel

Ó, én nem a pótkocsi borulására gondoltam, hanem hogy a pótkocsi valamelyik
kerekén más erő van, mint a másikon, akkor a bicó hátulján oldalirányú erő
keletkezik váratlanul, mintha valaki oldalról belerugna, és ezt rohadt nehéz
lekezelni.

Aztán az is gáz, hogy ha kanyarban vagy, és "gázt adsz", amikor a pótkocsi ereje
ferdén hat, úgy lök fel, hogy csak a földön térsz észhez. Nem véletlen, hogy a
videón, amit Vajk linkelt be, az éles megforduláskor a pasi pedállal tekert, nem
pedig az utánfutó tolta. Képzeld el, hogy a nyereg tövében megjelenik hirtelen
gázadáskor egy szinte teljesen oldalirányba ható erő.

Más kérdés, hogy ez a módi, ahogy az utánfutó a nyereg tövébe rögzítve van, pont
megakadályozza a bekanyarodott járgány borulását. Akár így, befordult állapotban
le is lehet parkolni, nem borul fel. Szóval lehet, hogy nincs igazam, és
kanyarban is lehet gázt adni. Ki kéne próbálni.