[Epitesz-barkacs] kompresszios szelloztetes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 25., P, 21:03:10 CET

Zsolt wrote:

> Szerintem, ha már egy kisebb ventivel benyomsz levegőt már akkor
> túlnyomásos lesz.
> Ezt a túlnyomást nem úgy kell elképzelni, hogy bar-okban kifejezhető
> lenne...
>
> De egyébként ez minek neked ?

El tudok más szitut is képzelni, mint hogy a konyha levegőjét akarja kizárni
valaki. Már én is filóztam ilyesmin. Pl akkor tud jó lenni, ha az ember
szomszédja szar cuccal tüzel, és a kéményéből ledől a füst rögtön a föld relé,
és elárasztja azt az udvart, házat, ami felé áramlik. Ekkor marha jól jöhet, ha
mondjuk 12m magasról jön a friss levegő, és az kerül be a házba. De lehet, hogy
simán csak hétköznapi szituban is a magasról jövő levegő általában tisztább,
mint a földközeli, főleg, ha sok a jármű.

Persze alapvetően én is túlzásnak érzem. Akkor lenne értelme, ha a nyílás-zárók
is szinte tömítenének, és be lenne rakva egy ellenáramú hőcserélő is a
rendszerbe. Különben még drágább lesz a fűtés.

Valamint sokat javíthat a biztonságon akkor, ha valami cikis tüzelőberendezés
van. Pl lehet, hogy vacak a huzat, de ettől aztán megjavulna. Ha bent hangyányi
túlnyomás van, a CO mérgezés esélye elég csekély.