[Epitesz-barkacs] XP újraindul

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 26., Szo, 22:22:31 CET

Pataki István wrote:

> Mielőtt szoftver hibát keresnék, kérem a véleményeteket: lehetséges,
> hogy a HDD hibásodott meg?

Természetesen lehet, de én elsőre a winyóka tápellátását nézném meg. Minimum
teendő, hogy megmozgatni a tápcsatit. De az is lehet, hogy ha hozzáférsz,
belenyúlsz a likakba, és kicsit összébb hajlítgatod a kontaktusokat.

Nekem már nem egyszer volt ilyen hibám, legutóbb is.

Még ezelőtt azt is meg lehet próbálni, hogy a gépet teljesen feszmentesíted úgy
10 másodpercre, aztán újra start.

A másik listán segített valaki, amikor nálam is felmerült a winyóhiba. Ennek a
lényege: lemezre írtam két általa egy megadott helyre felrakott fájlt image
formában. Mindkettőről bootol a gép, és az egyik a memóriát teszteli
orrba-szájba, a másik a hdd-t. Lefuttattam őket, és mindkettőt hibátlannak
találta, vagyis a tápcsati volt a hibás, mert annak a megmozgatása minden hibát
eltüntetett. (Annál lustább voltam, hogy a gépet kibombázzam az asztal alól, és
műtőasztalra tegyem, és a csati érintkezőit megigazítsam, de lehet, hogy majd
legyőzöm a restségemet.)