[Epitesz-barkacs] Ventillator kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 28., H, 11:47:55 CET

vajk fekete wrote:
> majd Jozsi megjon, es elarulja hogy a furogepre tett
> uborkaszeletelojenek mik a mechanikai parameterei.

:-)))

Mondom:
Átmérő: 75 centi.
Lapátok száma: 2
Lapátszélesség: 7 centi.
Befogható tengely átmérője: 10mm
Állásszög kb 25 fok,
fordulatszám 2900
teljesítmény: 1kW
műszaki szinvonal: barkács a köbön.
Veszélyesség: maximális. :-)

> a repcsi propeller azert jo, mert ismert az uzemi fordulatszama es
> teljesitmenyigenye. csak egy olyan teljesitmenyu es fordulatu motorra
> kell
> feltenni, es tuti kihozza a motorbol amit lehet. mondjuk 1-2kW
> tartomanyban
> inkabb nagyobb modellrepulok legcsavarjai jatszanak, ember ekkora
> motorral nem
> repul.

Azért a hátimotorok kb olyan átmérőjűek, mint a modellgépek légcsavarjai. Sőt,
azok a modellmotorok, amiket szoktam látni (150, 250, 375 cm3 5 hengeres
csillagmotorok) bőven vannak olyan erősek, hogy felvigyenek egy embert akár a
modellgépben is, csak vannak szabályok a szárnyfesztávra meg a légcsavar
átmérőre, aminek a túllépésével egyből olyan szabályok kezdenek a masinára
vonatkozni, mint egy utasszállító gépre. Persze nem olyanra csinálják ezeket a
nagyobb modellrepülőket, hogy ember bele tudjon ülni.

Ezekkel van, aki egy halom vitorlás modellgépet felhúz a levegőbe egyszerre.
Maga a motor alkalmas lenne hátimotornak is, de sokmindennel ki kéne egészíteni,
pl indítómotorral.