[Epitesz-barkacs] CO2 okossag a hirekben

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 2., V, 12:51:46 CET

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2011.01.02. 09:22:16-kor írta:

> tovabbra sem ertem.
>
> mernoki logikaval a bor mint olyan ertelmetlen, nem kell bort csinalni, es
> akkor
> nincs co2 sem.
>
> vagy kell csinalni borgyarat, ahol temperalt duplafalu koracel tartalyokban
> tortenik az erjesztes, es a co2 is meg van oldva. (vannak ilyenek)
>
> ha meg hagyomany kell, meg pince, akkor meg tessek elviselni hogy van co2
> is.
> pincet szelloztetni, atyaeg. johogynem pvc hordoban kellene bort csinalni.

vegyszerérzékeny családtagból kifolyólag sok évvel ezelőtt végigpróbáltunk
7decis, parafadugós borokat ( ezek voltak EUcsatlakozás előtt a "márkások" )
hogy húsos ételek után 1-2 pohárral leöblítsük
( a kannásbor kihagyva, az 1literes söröskupakos rászorítós borok kihagyva
és kihagytuk a 7decis műanyagdugós -- felhasználható 12hónapig -- borokat is)

namost a márkások közül 15 : 1 arányban nagyon sok kiesett
beazonosíthatatlan összetételű vagy beazonosíthatatlan derítésű,
vagy beazonosíthatatlan ízanyagokkal készített borok

közben kordonon nevelődött saját szőlőből is készült bor, üvegben is,
és élelmiszerminőségű műanyagpalackban is (fahordó nincs)

viszont
( egészséges borok rendszerint maguktól is egészen megtisztulnak)
nekünk nem kellett deríteni, borkén kitiltva a telekről,
kaolin, és egyéb derítő földek nincsenek

Pasteur-Chamberlin-féle porozus porcellánból készült szürőgyertya sincs
Bábo-féle papírpép sincs, a többiekről nem is beszélve
--------

viszont találkoztam olyan módszerrel ( amit nem kívánok követni )
egy élelmiszeripari mérnök az 1szem fehérboros hordójából 48
ízanyagú (20 vörös és 28 fehérbort) tudott a poharadba tölteni :-(

--------------------
Borkén (Kálium-diszulfit, -piroszulfit, -metabiszulfit)
Mérsékelten irritatív hatású, érzékeny személyeknél szenzibilizáló (allergiás)

tüneteket okozhat.

glicerin Vincze ügytől hangos a borsajtó
a bor testességét akarta növelni a borász, és hogy nem lesz baja tőle
senkinek,
legfeljebb hasmenést okoz.
Mesterségesen a borba adagolva létrehoz néhány vegyületet, ezek jelenlétének
kimutatása bizonyítja, hogy a bor nem csak természetes eredetű glicerint
tartalmaz.