[Epitesz-barkacs] 60/40/20 radiator

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2011. Jan. 3., H, 19:56:39 CET

Mágus!

2011. január 2., 13:47:39, írta:

> de én írtam, jól vagy képben, nálam van így (jelenleg, ma még)

Soros  (1  csöves)  rendszernél,  ha  a radiátor túl nagy hőt ad le az
elvárthoz képest, általában a radiátor folytása
elmarad   és   csak   söntölik  1  csővel  és  annak  a  folytásásával
szabályozzák a radiátoron átfolyó vizet. Vagy saját tapasztalat, mikor
lakótelepen   laktam  ahol  1  csöves  fűtés  volt,  olyan  megosztott
radiátorok  voltak, amiknek az egyik felét el tudtam fokozatosan zárni.
Tehát   úgy   működött, mintha két radiátor párhuzamosan lenne rákötve
az 1 be  és  1  elmenő  ágra, ebből az egyik radiátor fokozatosan elzárható, de
ha  el  is  zártam,  attól még a másikon keringett a soros fűtés vize.
  Ebből  ered,  hogy  soros fűtésnél nem ritka,sőt  ha  sok  radiátor  van,
  természetes,  hogy a radiátor be és
elmenő   vízhőmérséklete  között nincs nagy eltérés, mert utána van még
jó   pár   radiátor   amit   a  víznek  fűteni  kell.   Ebből ered, hogy soros fűtésnél
komoly  kalkuláció  szükséges  a  radiátorok  méretezéséhez,  hiszen a
kazántól  legtávolabbi radiátorra már alacsonyabb hőfokú víz jut, mint
az elsőre, de sebaj, ha túlfűt valamelyik, lehet söntölni. Remélem jól
tudom és érthetően  írtam  :).