[Epitesz-barkacs] erdei kobmeter

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 8., Szo, 14:08:49 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.01.08. 13:23:48 +1h-kor írta:

> [...]
> sódert... lehet elég jól köbölni, ott a kitöltési tényező nem nagyon
> változik,
> de pl homoknál már jobban. Na de fánál? Egy kosarat néhány tuskóval is ki
> lehet
> tölteni, meg ugyanolyanból tökörészve kétszer annyival is meg lehet rakni.

> Hát jó, de ezzel a favásárló semmit nem tud kezdeni.
>
> Nehéz ügy ez az egész, ha tüzifáról van szó.
>
> És akkor még nem esett szó arról, hogy azonos víztartalom mellett is a
> különféle
> fafajok fűtőértéke eltérő lehet, akár jelentősen is. Márpedig a vevő, ha

a kereskedők meg a vevők is leginkább akácot keresnek, a faluszélen tarvágás
volt,
az akácot vitték csak el, a gallyak mellett az ecetfákat is otthagyták, mert
az "nem tüzifa"
(az erdei munkások a gallyakat égették helyben, meg az ecetfatörzseket is.
odamentem a főnökükhöz, hogy az ecetfa törzsek érdekelnének, ha
úgyis elégetik, nekik kevesebb dolguk lenne. Ingyen 2db 4m3-es sitteskonténert
megpakoltam 1méteres 25 - 30 - 35 centis ecetfatörzsekkel, csak a fuvart
kellett megoldanom konténerenként 3ezerért, mert a famunkások is szarnak
nézték az ecetfát. :-)  nekem 2télen kiadta a fűtést :-)  )