[Epitesz-barkacs] 3 lany halala

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 16., V, 22:34:42 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 300 ember befogadására alkalmas helyre 2100ember és hasonló
> "apróságok"
> és
> egy hülye jogszabály alapján mondták ki, hogy ennyi-meg ennyi
> négyzetméterre lehet a 300 embert bezsúfolni,
> mert az építészeti szempontok alapján ott 300ember nem lesz olyan
> zsúfolt...

Megint a szabályok szerinti megközelítés.

Pont azt próbáltam magyarázni, hogy ha az adott helyen (lépcső és onnan a
kijáratig) van sok ember, akkor ugyanígy előállhat a probléma, jóllehet összesen
az egész épületben csak 300 ember van, de az mind itt.

Ha meg semmi gond, a 2100 ember eloszlik a különféle szinteken, termekben,
szobákban, semmi probléma nincs - hacsaknem leszakad az épület. Mert hogy 2100
ember már kb 150 tonna.

A probléma - szerintem - nem jogi, hanem építészeti. A tervező nem számított
arra, hogy sok ember akar lezúdulni a lépcsőkön.

Szerintem a patinás BME K épületében, ahol az ünnepségek szoktak lenni, ugyanez
a probléma előállhatna. Jó széles lépcsők több emeleten át, és simán meg lehet
tömni úgy, hogy a kijáratoknál torlódás lépjen fel. A széles lépcsőkön meg azok,
akik nem tudnak a korlátba kapaszkodni, zuhanhatnak előre egy nagy népsűrűség
esetén, és ugyanez előállhat. Pl egy elcseszett diplomaosztón. De nem szokott,
mert telerakják székekkel a közepét, és mindenki nyugodtan szokott viselkedni.