[Epitesz-barkacs] 3 lany halala

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 17., H, 09:07:28 CET


jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.01.17. 07:43:59 +1h-kor írta:

> Tényleg, ha egy ekkora helyre 300 embert engedélyeznek, akkor vajon az
> A38-ra 
> hányat lehetne beengedni? Meg a sétahajókra? Étteremhajókra? Belegondoltam, 
> mekkora gubanc lenne, ha egy többszintes hajót kellene kiüríteni. Nem
> beszélve 
> azokról a luxushajókról, amiken sokezer ember van.

A hajózás – hasonlóan az autózáshoz – veszélyes üzem.

egy A38 ( gondolom itt vaslemezre gondoltál) bárka vaslemeze többet bír,
mint egy vászonborítású falécvázas kenu, de megint belejátszik a 
"Hajózási Hatóság", hogy "rá lehet-e szabadítani a társadalomra" 

Budapest pl. veszélyes üzem hajózási szempontból, 

a vizi közlekedési szabályok : A pesti hidak tartópilléreinek durva sérülései
arról 
árulkodnak, hogy nem minden hajósnak sikerül betartani ezeket. Jobbra tarts
van, 
Budapesten a minimális haladási sebesség 6 kilométer óránként. 
"Itt nem lehet tökölni" - mondja az egyik kormányos.

******************************************
és itt megint bejön  a "nemszeretem jogi szempont", ha véletlenül baj lenne 

FELELŐSSÉGTAN
POLGÁRI JOGI FELELŐSSÉG

Funkciója:
-     reparáció
-     prevenció

Kártelepítés (Ki viselje a bekövetkezett kár(oka)t?)
a) A károkozó (ha a kártérítési felelősség feltételei fennállnak),
[...]
e) Károsult maga viselje (casus nocet domino).
*********************************************

pl. a hajó üzemeltetése veszélyes üzem, ez csak a szerződésen kívül okozott 
károk esetére teszi lehetővé a dologi károk tekintetében a felelősségkizárást 

de

A hatályos magyar Ptk. 345.§ (1) bek. 3. mondata megfogalmazza a környezeti
károkozásért való polgári felelősséget. Ez a felelősség a szerződésen kívüli
károkozás alá tartozik a kódexben. Mint veszélyes üzemi felelősség létezik
deliktuális (vétkes) és sine culpa (vétlen, extrakontraktuális) alakzata. 

Sine culpa felelősségi alakzat mellett a Luganói Egyezményt és az EU 2002.
Január 23-i direktívatervezetét (a környezeti károkozás polgári
felelősségrendszeréről) is figyelembe véve kártalanításra kerülhet sor, míg
deliktuális esetben kártérítésre. 


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról