[Epitesz-barkacs] 3 lany halala

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Jan. 17., H, 09:44:23 CET

> a vizi közlekedési szabályok : A pesti hidak tartópilléreinek durva
> sérülései
> arról
> árulkodnak, hogy nem minden hajósnak sikerül betartani ezeket. Jobbra
> tarts
> van,
> Budapesten a minimális haladási sebesség 6 kilométer óránként.
> "Itt nem lehet tökölni" - mondja az egyik kormányos.

Hali!

Ez a minimális sebesség honnan vetted? A hajózási szabályzat (39/2003. (VI.
13.) GKM rendelet )  sehol nem ír elő minimális sebességet (A budapesti
térségre a II. rész 7.17 cikk vonatkozik), sőt végig arról papol, hogy ú.n.
biztonságos sebességgel kell haladni, amit nem határoz meg konkrétan, hanem
annyit mond, hogy olyan, amivel minden körülmények között el tudom kerülni a
bajt. Értelmetlen is lenne ilyet előírni, nem is minden vízijármű tud
ennyivel menni. Meg aztán vízhez, vagy földhöz mért a sebesség, mert a Dunán
ez nagyon nem mindegy?

És a jobbra tarts sem igaz így általánosságban.

Egyébként pont a hajózási szabályzat egy fura jogszabály az itthon
megszokottakhoz képest (nagy része egyébként a nemzetközi szabályozásból
lett átültetve, az pedig angolszász eredetű), mert nagyon kevés kötelező
dolgot határoz meg, azaz a mindent szabad, ami nem tilos elven működik, a
legtöbb előírása tulajdonképpen ajánlás. Persze, ha gebasz van, akkor
előveszik a kapitányt, és megnézik, hogy miként cselekedett.

Szabolcs