[Epitesz-barkacs] kulloskerek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 17., H, 21:48:25 CET

Zsolt wrote:
> Ez kb. olyan mint egy hangszer  :) ha megpengeted közel egyforma
> hangot kell adjon minden küllő, ezért úgy kellene az összeset
> meghúzni vagy engedni rajta, hogy mind egyforma feszes legyen és
> közben persze a kerék geometria se változzon, ha valahol nagyon üt

Ha nekem kéne szűzről felhúrozni egy ilyen, amúgy gondolom nyeklő-nyakló felnit
vagy hogy hívják ezt biciklis körökben, akkor először is csinálnék egy sík lapra
valami kör alakú akármit. Ez lehetne akár elemekből is, a lényeg, hogy kívülről
támassza meg az egész felnit, még akkor, amikor minden küllő laza. Ezzel a felni
alakja előre definiálva lenne. Sőt, a középső, agy résznek vagy minek is kellene
valami pontos pozícionáló eszköz.

Ezután kell óvatosan körbehúzkodni a küllőket úgy, hogy elsőre csak minden
kézzel, aztán apránként feszesebbre és feszesebbre úgy, hogy az alak végig
maradjon.

Azt viszont kíváncsian várnám, hogy mi az a feszesség, ami elégséges. Mert
gyanús, hogy túlhúzni simán lehet.