[Epitesz-barkacs] kulloskerek

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 18., K, 13:46:43 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.01.18. 12:17:38 +1h-kor írta:

> Talán az egyszerűség, a precízebb beállíthatóság. A keresztbe fűzött küllők
> feleslegesen hoznak létre egymás elleni erőket, nyomatékokat olyan keréken,
> ahol
> erre semmi szükség.

meg 75kg-os pacákig van radiális,
100kg-ig a 3keresztes, a kövérebbek ne üljenek kerékpárra :-)

----------
http://www.freeweb.hu/fulopkerek/Bike%20Lite/sp_kerek.htm

Az első képen a radiális (keresztezés nélküli) küllőzés látszik. Itt a küllők
a kerék sugarával megegyezően fut. Nagyon merev lesz tőle a kerék, de mindkét
oldalon csak elöl lehet használni, és 75 Kg felettieknek nem javaslom. Ezen
kívül nem minden kerékagy bírja hosszútávon. A Shimano országúton
(hivatalosan) az Ultegra csoport alatt nem javasolja, terepen pedig a Deore Lx
az alsó küszöb. Ennek ellenére én egy sima Exage aggyal mászkáltam 3 évig,
igaz, én csak 65 Kg voltam.
A második kép az egyszeres keresztezést mutatja. Ez is nagyon merev, de 75 Kg
körülieket (kicsit fölötte is) is kibír.
A harmadik a kétkeresztes fűzés. Ritkán használjuk, egy köztes variáció a
három-, és az egykeresztes között.
A negyedik a háromkeresztes. Ez a legelterjedtebb. Elég rugalmas ahhoz, hogy
bárkit elviseljen 100 Kg-ig.
Az ötödik a négykeresztes. Ez már nagyon puha, rugalmas kereket eredményez.
Nemigen használjuk. Általában az olasz áruházi vacakokban fordult elő néhány
éve, ma már ott sem jellemző.
A radiális, és az egy-két keresztes fűzéshez nem árt komolyabb felnit is
választani, mert ezeknél nagyon terhelődik a felni, és ha nem elég jó
minőségű, röviden kiszakad a küllőanya. Előfordult már az is, hogy a
küllőfuratok mentén a felni végigrepedt.