[Epitesz-barkacs] kulloskerek

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Jan. 19., Sze, 19:33:46 CET


Hali!

A belinkelt cikkben ott van a megoldás: a kocsin van egy propeller, ami a 
kerekekkel van összeköttetésben. Ahogy a hátszél elkezdi tolni, a propeller 
a kerekekkel való kapcsolat miatt forogni kezd és további tolóerőt biztosít. 
Így tud gyorsabban menni. Vagyis az "átverés" ott van, hogy a nem a 
propeller hajtja a kereket, hanem fordítva!

Azért nem örökmozgó, mert a szél adja az energiát, méghozzá abból, hogy a 
jármű földhöz mért és szélhez mért relatív sebessége más, és a kerekeken 
keresztüli propellermeghajtás ezt használja ki. Ha nem lenne különbség 
(szélcsend), akkor nem is működne, akárhogy tolnád.

Szabolcs


----- Eredeti üzenet ----- 
From: jhidvegi
Sent: Wednesday, January 19, 2011 6:28 PM
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] kulloskerek

vajk fekete wrote:
> sot, hatszelben es szembeszelben is mehet gyorsabban mint a
> szelsebesseg!

Hátszélben rendben van, de szembeszélben már azért húzós.
Azt pl ki lehet jelenteni, hogy szembeszélben egy vonaton, ami pont a 
széllel
együtt mozog, már nem lehet képes menni úgy, hogy akár kicsit is a másik
irányban haladjon álló ponthoz képest.

Ez elvi korlátot is meghatározhat a járműnek a széllel szembeni haladási
sebességét illetően.

Egész konkrétan arra gondolok, hogy ha egy jármű képes lenne arra, hogy ha
meglökik, a kapott szembeszél hatására annál a szélnél gyorsabban tudna 
előre
menni, akkor önfenntartóvá válna a folyamat, tehát örökmozgót sikerülne
produkálni.

Hogy ezt hogyan lehet összehozni a fentivel, mi a konkrét korlát, annak a
kitökölésére most nem vállakozom. :-)

hjozsi

_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról