[Epitesz-barkacs] buborek?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 21., P, 10:00:18 CET

Hofferek Attila wrote:

> Én úgy tapasztaltam, hogyha színültig feltöltöm a menet árkait kóccal,
> hogy épphogy vagy egyáltalán ne látszódjon ki a menet maga, az pont jó
> mindig.

Stimmel.
De a kence azért hasznos, mert az kitölti a szálak közti helyeket, és teljessé
válik a tömítés, valamint segít abban, hogy csússzon rajta az anyamenet.

Azt is el szoktam követni, mint mechanikai behatást (a fűrészlapos érdesítésen
kívül), hogy ha az anyamenet élesen kezdődik, vagy durva sorja van rajta, azt
eltávolítom. (Rézből készült meneteknél ez nem nagyon szokott előfordulni,
vasnál inkább, de ott meg gyakori a kúpos apamenet, ami sokat segít a
megszorulásban.)