[Epitesz-barkacs] toloajto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 21., P, 10:10:05 CET

vajk fekete wrote:
> viszont jo kis huzasa lesz a nyitasanak/csukasanak. siman lehet vele
> brikettet preselni.

Meg fejet is, meg gyereket, egyéb testrészeket. :-)
Szerintem egy ilyen ajtó _roppant_jó szórakozás. :-)

Vannak helyek, ahol vannak nyíló-csukó, nem tolóajtós módon ilyen istentelen
tömegű ajtók. Pl a paksi erőmű építésénél láttam ilyet a reaktortér táján, vagy
az állami pénzverő új telephelyén vannak ilyen golyóálló bazi ajtók.

De a legdurvább a minszki traktorgyárban volt: csarnok vasajtó, aminek a
zsanérja közelében 1 vagy 2 db félméteres, hüvelykujjnyi acélsodronykötél volt
berögzítve a vasajtó és az álló része (vas ajtófélfa :-) ) közé, amiknek a
csavarónyomatéka b...ta vissza a nagy erővel jó nehezen kinyitható ajtót a
csukott állapotába. Érdekes módon nem  láttam ott maradt ujjakat, kezeket, de a
fülek minden esetben sérülhettek, akkorát szólt a visszaérkező vas monstrum. :-)
Én inkább visszatartottam a becsapódástól. Igazi szovjet módi. :-)