[Epitesz-barkacs] tengerszint felett?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 21., P, 10:20:48 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> van egy telek a Tanácsházától kb 500méterre, ami a Tanácsházához
> képest mélyebben van, jelenleg a telek felszine alatt 2,5cm-re
> van a mostani belvíz, ha ott lenne egy vízóra, az víz alatt állna
>
> csatornázással kapcsolatban szerveztek egy csatornatársulatot, hogy
> pl. elgondolkodtató, hogy érdeme-e beleugrani egy ilyen
> beruházásba, amikor pl. Nemesvid is beszopta a EUs csatornázással
> a "nagy álmot"?

Egymással össze nem függő dolgokat szeretnél összehozni egykupacba. Persze
biztos nincs akadálya az ilyen adat beszerzésének, de hogy ha ezt megtudod, az
semmivel nem járul hozzá, hogy érdemes-e beleugrani ilyenbe vagy nem, az biztos.

Ez egy egészen konkrét műszaki kérdés, amit alkalmas szakemberek jól le tudnak
kezelni. Jól megcsinált szennyvízcsatorna-rendszer működhet akkor is, ha a
környéken a talajvíz állandóan magasabban van a csatornarendszernél. Még annak
sincs elvi akadálya, hogy egy mosdó, egy wc legyen olyan objektumban, amiben -
ha beengednék - a talajvíz mellmagasságban vagy akár a plafonig érne.

Más kérdés, hogy mindig lennének elvetemült emberek, akik az udvarról is
belefolyatnák a talajvizet.

A magánemberektől néha plusz beruházást igényel az átemelős rendszerekre való
rácsatlakozás. Van egy ismerősöm régről, akinél áramkimaradások alkalmával
rendszeresen elöntötte a trutyi a pincéjét tizencenti magasan. Akkor berakatott
valami automata visszacsapószelepet vagy mit (lehet, hogy aktív, tehát motoros
cucc volt, nem tudom ennyire). Onnantól nem volt problémája.