[Epitesz-barkacs] mini haz automatizalas

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2011. Jan. 24., H, 15:47:59 CET

2011/1/24 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>

> Sziasztok,
>
> regi vagyam mindenfele apro trukkoket megvalositani a hazban. egyesevel
> picikek, de egyre hosszabb a lista. vannak komponensek, amikhez viszonylag
> nagy megbizhatosag kell (nem biznam pc-re). erdekelne, hogy szerintetek
> hogyan kellene megcsinalni. egyesevel 1-2 rele megcsinalja oket, de szumma
> tok bonyolult lesz az egesz.

> egyelore ezek, meg meg hasonloak.
> nincs kedvem plc-t tanulni. vagy kellene?

Attol fugg :-) ha van otthon twido plc-d akkor ahhoz ingyenes a program.
Amugy mostanaban keszulok ilyesmi elkovetesere en is: minden szobaban lenne
egy mikroprocesszor (pl mega8) erre kotom ra majd az ilyen-olyan
szenzorok/kapcsolok/relek jeleit. Mindezt modbus-on keresztul vezerelne a
kozponti egyseg - ebay-en nemreg volt "olcsoert" 3.5" szines tft,
erintofoliaval (11 ezerert hazhoz erkezett).
Visszaterve plc-re: a program megirasa joval egyszerubb letra diagramban -
ha csak digitalis ki-be jeleid lesznek. De en mar fejben annyira
el/tulbonyolitottam az egeszet, hogy plc-ben mar nem tudom megirni :-) (pl
sht11 ho/paraszenzor lekerdezese (ezzel pl. a szellozetetest szeretnem
automatizalni)). Tovabba vilagitas/konektorvezerlest is szeretnem megoldani
(ha bezarjak a bejarati ajtot (kettore), akkor az esetleges bekapcsolva
felejtett fogyasztok kikapcsolasra kerulnenek (pl tv, belteri egyseg), es
esetleg visit parat*, hogy valamelyik ablak nyitva lenne eppen - ilyenek
miatt bonyolodik el egyre jobban ;-))
Bascom basic-ben ezek a feladatok kivitelezhetonek latszanak - szamomra.

Laci

* tavir forumon egyik "kollega" csinalt viszonylag jo minosegu
hangvisszajatszot sd kartyarol - vetek lenne kihagyni :-)
--------- következ? rész ---------