[Epitesz-barkacs] mini haz automatizalas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 25., K, 02:27:20 CET

Lord Hamilton wrote:

> Kellene. Mármint PLC-t tanulni. Olyan, mint a keresztrejtvény fejtés.
> Persze ha már megtanultad. Valahol láttam cirka 9000 Ft körüli áron
> háztartáshoz PLC-t. Szerintem a mezei felhasználók számára készült,
> tehát a programozása sem lehet bonyolultabb egy video magnóénál.

Ilyesmi lehet az ipari plc-kkel is, mert ismerek olyan villanyszerelőt, aki
kényszerűségből nekiesett, mert a megbízott cég a számítógépesdivel nem tudtam
elfogadhatóan megoldani a galvánüzem vezérlését (daruk, áramforrások,
szivattyúk, hőfokszabályozók, mittudomén mik még), és a faszinak sikerült
kiváltania plc-vel. Aztán lehet, hogy heteket, hónapokat töltött vele, de
biztos, hogy nem kellett neki egy programozási nyelvet bevennie. Vagy igen?