[Epitesz-barkacs] előfűtött villanybojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 26., Sze, 08:11:02 CET

Pataki István wrote:

> Vannak esetleg kész megoldások arra, hogy villanybojler vizét gázzal
> előfűtik?

Kész biztos nincs, de ilyet egy ismerősnél próbáltam elkövettetni a vizesekkel.

úgy volt a vízrendszer kialakítva, hogy az újonnan beszerelt cirkó
melegvíz-készítő oldala után a víz nem  a hmv hálózatba került, hanem a bojler
hideg oldalába, aminek a meleg oldalából jött a hmv.

A gázos nem akarta átvenni és áldását adni rá, de a végén némi veszekedés után,
amikor már majdnem elzavartam, aláírta a papírokat.

Ott bukott meg a dolog használat közben, hogy a vizesek valahol elkúrták a
rendszert, és túl gyenge volt a vízáram. Mivel szokatlan volt, ezért a tulaj
kiköttette a cirkót, maradt a bojler (ez megvolt ott eleve), és utána is szar
volt a vízáram, de ezt már elfogadta, mint tényt.

Ha nem lett volna ez a hiba, akkor tök jó lett volna. Kis vizet is lehet venni a
hmv meleg oldaláról, nem baj, ha nem indul el a láng, de pl fürdéskor megy ugye
a cirkó, ami miatt a melegvíz előállítása olcsóbb. A bojer meg éjszakairól ment.