[Epitesz-barkacs] szobatermosztát

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 27., Cs, 14:25:08 CET

Acs Gabor wrote:
> Nekem úgy tûnik, hogy kis teljesítménynél már nem annyira jó a kazán
> hatásfoka. Az enyém le tud menni 32 kW-ról 5-ig, ha leveszem az
> elõrementõt valami 3x fokra, akkor folyamatosan megy az égõ, de
> egyszer mértem, és többet fogyasztott, mint 45 fok elõremenõ és
> idõnként kikapcsolás mellett.

Elhiszem. Kérdés, hogy ezt hogy tudja elkövetni. Pl el tudom képzelni, hogy
mivel zárt rendszerû, kondenzációs kazánról van szó, az elektornia basic a
ventillátort is lelassítani. Aztán biztos nem is vetted figyelembe, hogy
ventillátor meg egyéb elektromos fogyasztás is van, ami nem is változik.

Szóval nem készítették fel a cuccot a kis teljesítményre.

Végülis biztos tök megfelel a ki-bekapcsolgatós módi is, csak bennem merült fel,
hogy jó lenne a folyamatos üzemre is alkalmas kisteljesítményû kazánok léte.

Még azt is el tudnám képzelni, hogy lenne egy 1..3 kW-os kis játékkazán, az
menne alapvetõen szaré-hugyé ezer százalék hatásfokkal, és a nagy csak akkor
mûködne, ha gyors felmelegítés kell. Na de erre kinek lenne pénze, hogy a
semmiért (alig mûködésért) beruházzon félmillát egy nagyra? A kicsivel meg
lehet, hogy ha létezik egyáltalán, csak napok alatt lehetne felfûteni a házat
egy 2 hetes sielésbõl hazaérve. (Na jó, a kicsinek is kéne tudnia a max
teljesítményt, ha marha hideg van kint.)

hjozsi