[Epitesz-barkacs] magassagadatok setalashoz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 28., P, 20:09:22 CET

Hofferek Attila wrote:
> [...]

Á, próbáltam én mindenfélét, és egész jó kis emelkedőket figyelmen kívül hagynak
a térképek.

> szintes egy túra. Én inkább a turistatérképek szintvonalaira
> hagyatkoznék.

Én meg két dolog között fogok választani.
1. letojom az egészet, nem számít, a lényeg a magasabb pulzussal, lihegéssel
eltöltött idő.
2. ha úgy döntök, veszek a conradban egy barometrikus magasságmérőt, ami rövid
időtávon lehet, hogy egész jól megmutatja a szintkülönbségeket. Csak valami
tizenezerbe kerül, nem biztos, hogy ér annyit. Hacsaknem arra használnám, hogy
autóval valamerre járva látom, hogy ez biza 800m, és tudom magamról, hogy az
nekem sok, tehát nem fogok bele. De ahhoz, hogy tudjam, nekem mennyi a sok, a
kipróbált útvonalakat kéne lemérni. :-)

Kaptam kölcsön pulzoximétert. Jópofa kütyü, látom rajta, hogy mennyi az aktuális
ún. szaturáció (a vörös vértestek hány százaléka oxigénes vagy mi a fene), hát
az eléggé alatta marad az egészséges szintnek, és nem nagyon változott, amióta
próbálgatom. Kicsit jobbat mutat, mintha a dokik vérvétellel HbA1c-t mérnének,
ami a "cukrozott hemoglobin" arányát mutatná. Nálam az biztos legalább 7-8%, ha
nem több, és ezek elvileg nem vesznek részt az oxigénszállításban. Vagy ezek
szerint mégis? De ilyen kütyüt nem fogok venni, mert ez huszonezerrel kezdődik.
Annyi infót meg nem szolgáltat. Hegymászóknak életmentő lehet, de én még sosem
jártam 1km-nél magasabb helyen, csak repülőgéppel.