[Epitesz-barkacs] magassagadatok setalashoz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 28., P, 22:27:45 CET

Hofferek Attila wrote:

> Nem kell ennyire túlokoskodni a dolgot, ha elfáradtál lassíts, vagy
> pihenj meg. Ha nem volna jég meg hó, a himalájára is fel lehetne így
> mászni. Idő kérdése volna csak.

Azért érdekes módon az emberek szeretik a teljesítményeiket valahogy mérni.
Súlyemelők a súlyt, hegymászók a magasságot, távfutók a távolságot,
fekvőtámaszozók azok számát stb-stb. Ennek az az értelme, hogy az ember
tisztában van vele, ha ismeretlenbe fog, és tud róla valamit, képes lesz-e
megcsinálni egyáltalán.

Az a himalája összejönne úgy, hogy pl a kékesre n-szer egymás után felmész úgy,
hogy egy autóval gyorsan lehoznak minden felérés után?

Belegondoltam már, hogy a szokványos 8km-es utamat meg tudnám-e egymás után
6-szor csinálni egyszuszra. Kb 12 órát venne igénybe, ha a végén is kb azzal a
tempóval menne, mint az elején. Nem vagyok biztos benne, hogy bírnám.

Aztán azt is kipróbálnám szívesen, hogy valakit (fiatalabb, sportosabb alkatú
embert) rávegyek, jöjjön velem, de vegyen fel akkora hátizsákot, hogy a súlya
egyezzen meg az enyémmel. És még így is előnyben lenne, mert a hátizsák
tartalmát nem kéne vérrel-oxigénnel ellátnia. :-) Biztos nem lihegne úgy, mint
én, de akkor is kíváncsi lennék az eltérésre. Persze vállalkozót nem fogok a
dologra találni, csak egy kósza gondolat.