[Epitesz-barkacs] padlofutes kevert kor kialakitasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 29., Szo, 10:36:41 CET

vajk fekete wrote:

> szoval milyen lenne az a kapcsolas, hogy a radiatorok visszateroje a
> padloba, de van a padloval parhuzamosan egy bypass ag, hogy egy resze
> kikerulhesse a padlot. a padlo elott meg a termoszelep, ami
> korlatozza az aramlast, ha tul meleg a viz.

Szerintem ez a megoldás, tehát van egy bypass ág a padlófűtés be- és kimenete
között, amit egy termoszelep tud lezárni.

Nekem az jön ki filózáskor, hogy mindenképpen kell mégegy szivattyú a
padlókörbe.

Ha a kazánből csak 30-35 fok közötti víz jön, akkor a söntágat tök lezárja a
termoszelep, mindenki ugyanazt a vizet kapja. Ha elkezd melegebb lenni, elkezd
kinyílni a söntág, és a padlófűtés szivattyúja által generált vízáram egyre
nagyobb hányada ezen át megy.

Ha tök forró víz jönne a kazánból, akkor a söntág tök nyitott lenne, ekkor
fontos, hogy az összes többi ág és a padlóág áramlási ellenállása olyan legyen,
hogy még mindig ne jusson forró víz a padlófűtésbe.

Biztos akkor tud lenni a dolog, ha a padlófűtés bemeneti oldalán is van egy
termoszelep még a söntág előtt, ha van olyan, ami a söntág utáni hőfokra
szabályozna. :-) De lehet, hogy ide csak egy manuálisan belőhető szűkítés kell,
ami abban az esetben, ha a söntág tök nyitott, akkor nem juthat a padlófűtésbe
sehogyse túl meleg víz.

Persze, ha valaki minden radiátort elzár, akkor ciki van. Na de ilyet nem kéne
tenni.

A radiátorok visszatérőjével azért nem vacakolnék, mert nagyon át kéne
buherálni, másrészt azt szoktam látni mindenütt, hogy alig tér el a
radiátoroknál az előremenő és a visszatérő hőfoka. Hacsaknem borzasztóan sok
radiátor van felrakva a kazánteljesítményhez képest, de ha van padlófűtés, akkor
miért lenne ennyi radiátor felrakva?