[Epitesz-barkacs] vaskalyha

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2011. Jan. 31., H, 06:23:46 CET

Szervusz Lista!

Mennyire árt egy kis teakályhának, illetve a füstcsőnek, ha a platni
és a könyök vörösen izzik? Ez komoly kérdés.

Az egész a vízzel kezdődött, ami a porszívóban összegyűlt a gyerekek
orrszívása miatt. (közben választottam is helyette egy alkalmas
darabot a vákumszivattyú-gyűjteményemből) Szóval ki akartam szárítani
a porzsákot meg a szűrőket, miután ecetes vízben kimostam, mert
penészedtek. Beröffentettem a vaskályhába raklapdarabokkal. A tetejére
tettem két 30 mm vastag aluszelvényt, arra gerendadarabokat, majd fa-
és vaspálcákat, és ezen szárogatni kezdtem az alkatrészeket. Szépen
száradtak is, de gongondoltam, siettetem a folyamatot, még tettem be
fát. Közben ugyanitt gyújtóst hasogattam, néha megnéztem, hogy hogy
áll a szárítás. A szűrők hamar kész lettek, levettem őket. Egy másik
alkalommal lángokra lettem figyelmes: a fa égett a kályha tetején a
porzsákkal együtt, egy darabka leesett, az meggyújtotta a fáskosarat,
a többi gyúlékony anyag pedig kíváncsian várta, mi lesz. Gyorsan
lepakoltam a kályha tetejéről az égő anyagot a kályhába, eloltottam a
kosarat, meg a közben lángra kapó nejlonzacskót. Nem mertem ablakon
kidobálni, mert elég sok a gyúlékony anyag, közben ha elejtem, baj
van. A kályhába így még több fa került, így lett túlterhelve. Rájöttem
közben, hol volt a hiba: ez a szárogatás bevált eddig, de csak kis
lángon üzemelt. Utólag megérte elégetni a porzsákot, mert így kis
költséggel megtudhattam, mi van vészhelyzetben. Szerencsére van még
poroltó is, de addig nem fajult a helyzet.

szia: Balázs