[Epitesz-barkacs] vaskalyha

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2011. Jan. 31., H, 08:57:38 CET

Szia Balázs,

Te mag akarsz halni ?
MIért csinálsz ilyen hülyeségeket ????

Még jó, hogy nem olvastam mai a hírekben, hogy megint leégett egy ház....

A kályha az tabu arra max. vizes fazekat teszünk, vizet forralni.

Ha izzik a kályha teteje úgy elsőre nem lesz különösebb probléma, de ha
gyakran csinálod, előbb utóbb az egyik fele el fog pattanni aztán egy idő
után a másik is.
Nekem már kettétört, aztán össze csavaroztam két laposvassal, azóta jól
bírja a hőtágulást :)

Ha izzik a kályhacső, akkor lepattog róla a zománc, majd ha sokszor van
ilyen akkor 1-2 év alatt szétég és vehetsz újat.

A kémény ha nem bélelt és a hő sokáig tart akkor a téglák szétmozdulnak,
majd amikor kihűl akkor meg össze az évek alatt meg annyira szétmegy, hogy
jön egy nagyobb vihar vagy egy földrengés aztán leborítja.

A kályha meg ahogy írták, hamarabb kell tapasztani a belsejét.
Az enyém már teljesen szétégett belülről ami vas volt benne.
Így kihajítottam belőle mindent aztán téglékkal körbe raktam kitapaszotttam
és 2 éve így megy, de már a téglák is törnek szét, úgyhogy az idén kályhát
kell újraépítenem.

zsolt