[Epitesz-barkacs] Energiatakarekos izzo, ESL

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 31., H, 15:25:57 CET

vajk fekete wrote:
> konyorgom mi az a power factor?

Ennyire nem mélyedtem bele. Nekem nem ez ragadta meg a figyelmemet, hanem a
működési elv. Lehet, hogy ez is egy jó irány, és majd az idő eldönti, hogy
melyik lesz sokára a nyerő.

Annak meg nincs akadálya, hogy egy halom szempontból összevessenek lámpákat. Pl
ha azonos vagy közeli a fényük (spektrumra is), de nem egyforma az
áramfelvételük, az lényeges infó.
A másik lényeges az élettartam, a harmadik meg az esetleges törés esetén a
különféle környezetre káros anyagok mennyisége, léte. Nem megvetendő a gyártási
költség sem, meg ezzel összefüggésben az ára sem. És még biztos vannak
szempontok. Pl ne legyen benne életveszélyes feszkó, vagy marha forró felülete
se legyen.