[Epitesz-barkacs] Kakukktojás az építész listán

Zsiráf zsiraf at mylinux.hu
2011. Júl. 11., H, 09:33:46 CEST

Ha nem csal a szemem, 2011. július 11. hétfő keltezéssel Lord Hamilton
alábbiakat küldte drótpostán:
> Sziasztok!
Hali!

> Próbálom a gondomat leírni röviden:
> Vivanetesek voltunk. Ezt megvette az Externet, majd ha igaz, az Externetet
> a T-Home. Az utóbbi nem biztos.
Nem vette meg. Volt egy ügylet a két cég között, de annak semmi köze nem volt a
megvásárláshoz. Ennek ellenére a Telekom gusztustalan módon több felhasználót is
avval beszélt rá a váltásra, hogy ők felvásárolták az Externetet.

> Vivanet több éve alatt semmi gondunk nem volt. Externetnél jelentkezett egy
> olyan hiba, hogy rendszeresen, cirka 18 óra körül az 5 Mbit/sec-es sebesség
> leesett 1 alá. Annyira lelassult, hogy még a rádiót sem tudtam hallgatni,
> mert megszakadt az adás. Emiatt átléptünk a T-Home-hoz. Itt megszünt a
> lassulás, helyette teljesen megszakad a kapcsolat. Ez már 20-22 óra közt
> történik zömében.
Elvileg minden ADSL szolgáltató 24 óránként egyszer bontja a kapcsolatot. Úgy
látszik az Externet-nél nem szakadt le teljesen a modem. Ez nem jó és általában
vonali hibára vezethető vissza. Amint az is, hogy T-Home megszakadás után a
modem (router?) nem tud automatikusan újracsatlakozni.

> Tehát tippeket, ötleteket, tapasztalatokat kérnék.
Amennyiben teljesen biztos vagy benne, hogy nem a szomszéd okozza (véletlenül) a
problémát, akkor ütni a szolgáltató fejét, hogy végezzenek teljes
vonalvizsgálatot. Előbb-utóbb, valamelyik elosztó szekrényben meg fogják találni
a hibát.

jókat:
 .~.
 /V\