[Epitesz-barkacs] Mobil klíma fixen beépítve... :)

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2011. Júl. 14., Cs, 12:08:35 CEST

Sziasztok!
Gábor!

Nem ezt kérdezted itt a listán, de engedd meg, hogy a web oldalon
olvasottakat kiegészítsem!

A mobil klímák hatásfoka szerintem nem az általad írt, vagy összeollózott
okok miatt alacsony.
A mobil klímák általában a padlón vannak. Vagyis a szoba lghidegebb részén
szívják be a levegőt
és szinte ugyanoda fújják vissza. Vagyis egy idő után durván 80 cm
magasságig hideg levegő lesz a szobában.
A fölött meg, mondjuk 2 m magasan lehet, hogy 30 Celsius.
A split klímák fentről, vagyis a meleg helyről szívják el a levegőt, ezen
kívül a viszonylag nagy teljesítményt felvevő, vagyis
a hőt termelő kompresszor is  a kinti térben van. Míg a mobil klímánál a
hűtés hatásfokát a kompresszor által termelt hő
is csökkenti.

Az általad írt és a fenti okok miatt beszéltem le a feleségemet a mobil
klíma vásárlásról.
Inkább elviseljük a meleget, meg a főzéssel megyünk ki a szabadba ilyenkor.

Üdv. Tibi