[Epitesz-barkacs] [ot] szoftverjog

gyapo gyapo at freemail.hu
2011. Júl. 15., P, 08:05:56 CEST

> ha elesedik a helyzet, muszaj a papir. Persze ezer trukk van, pl a kod

Bankoknal olvastam, hogy olyan forrast meg forditot meg mindent kell
adni, amivel barmikor ujra lehet forditani, es byte-ra azonos eredmeny
jon ki. Igy biztosithato, hogy csak az legyen benne, ami a forrasban
lathato, ertelmezheto. Bar ez se igaz, mert akar a linker is betehet
kodot, na mindegy.
A lenyeg, hogy a software-be nem lehet belelatni, ember nincs, aki
sokmegas exeket vegigdebugol es ertelmez. Akarmennyi tesztadattal
futtatjuk is, az nem az osszes lehetseges eset lesz. Tkp. a forras
birtoklasa sem oldja meg ezt a problemat, mert az meg sokszazezer soros
is lehet, azt se konnyu atnezni.
Nem is tudom mi lenne a jo megoldas arra, ha az ugyfel szeretne
bizonyossagot arra, hogy a program mit csinal.

Udv.: gyapo