[Epitesz-barkacs] [ot] szoftverjog

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2011. Júl. 15., P, 09:44:39 CEST

Hi,

2011. július 15. 08:05:56 dátummal gyapo az alábbiakat írta:
> Bankoknal olvastam, hogy olyan forrast meg forditot meg mindent kell
> adni, amivel barmikor ujra lehet forditani, es byte-ra azonos eredmeny
> jon ki.

  Egy bankot tudok, ahogy nem teljesen így van, így gondolom más bankoknál se
így van... :)

  Négy nagyobb formája szokott lenni a szoftvereknek:
- egyedi szoftver, ehhez egy ideje jár a forráskód, amely a megrendelő
tulajdonába kerül. Persze vannak helyzetek, amikor nem adnak egyedi szoftver
mellé forrást, de ekkor a megrendelő kiszolgáltatott helyzetbe kerül, ez
állami szférában elő szokott fordulni, egyéb cégeknél nem előny az, ha egy
beszállítóhoz köti magát.
- zárt forrású dobozos szoftver, amelyet a beszállító letesz és nem ad hozzá
forráskódot, de ezt eladják n+1 helyre is, tehát sokkal olcsóbb, mint az
egyedi szoftver, de adnak rá rendes támogatást, satöbbi.
- nyílt forrású dobozos szoftver, amely hasonlít a fentihez, de a beszállító
odaadja a forrást is, amely azonban nem kerül a megrendelő tulajdonába, csak
segít hibakeresésnél és persze akkor, ha hozzá kell fejleszteni valamit.
- nyílt forrású szoftver, amely különösebb megkötések nélkül használható és
módosítható.

  A témában említett szoftver az egyedi és a dobozos kategória határán
egyensúlyozik, bele lehet lökni bármelyik dobozba... :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor