[Epitesz-barkacs] Nagyon allat!!!! Szalagfuresz ugyesen...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Júl. 27., Sze, 11:00:02 CEST

Szabo Endre wrote:
> Lenne egy laikus kérdésem:
> Mennyivel jobb egy felfelé fordított dekopír fűrésznél? Pláne, ha a
> dekopír fűrész pengéje vezetve van?

Az elmondottakon túl:
a szalagsebesség a szalagfűrészben egészen nagy is lehet, akár köszörűsebesség
(80m/s vagy még több). Dekopírnál ehhez, ha 4 centi a löket, 2000-szer, de ha a
max sebességet is nézem, mondjuk legalább 1000-szer kéne másodpercenként
moccannia. :-)

Van egy olyan dekopírfűrészem, ami a lapot előre-hátra is mozgatja. Annál
érdekesen alakul a fűrészelés a másik, simához képest. Mert amikor felfelé jön,
és előre is mozog, akkor önmagát mintegy letapasztja, szóval az előtolási erőt
ilyenkor kevésbé én adom, inkább a surlódás által saját maga. Sokkal haladósabb
is vele a munka, mint a másik, tök hasonló, de ilyen szolgáltatás nélkülivel.

A dekopír egyik előnye, hogy nem csak az anyag széléről lehet elindulni. A
másik, hogy istentelen nagyméretű munkadarabokon is elvan vele az ember.
Szalagfűrésznél nem tudom, hogy egy szekrény alkatrészébe hogy vágnék bele vele,
ha az nem szerelhető le. Dekopírral a (fém) szekrényajtóba tudok vágni lyukat.
(Persze egyenes oldalúakat inkább ma már vékony flexkoronggal csinálom.
Műanyagba továbbra is dekopírral.)