[Epitesz-barkacs] Nagyon allat!!!! Szalagfuresz ugyesen...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Júl. 27., Sze, 11:17:12 CEST

Szabo Endre wrote:
> Világos, mint a vakablak:-)
>
> Az a dekopír az mi, amiről beszélsz?

Semmi különös, gagyi cucc.
A lényeg:
Lefelé (a gépből kifelé) kimegy a lap, aztán amikor befelé húzza, akkor egyúttal
a támasztógörgős kar előremozdul.
Ekkor harap a fűrész ugye, tehát keletkezik egy olyan erő, ami a gépet azon túl,
amennyire te nyomod a munkadarabhoz, a fűrész húzóereje is odanyomja. Ezért
tehát a nagyobb odaszorító erő miatt a hátratoló erő, ami a gépet hátrafelé
tolná, az is nagyobb lehet. Mert hogy a surlódási erő az odaszorító erő szorozva
a surlódási tényezővel.

Aztán amikor felhúzta a lapot, az előretoló görgős kar hátramozdul, és a lap
lefelé mozgatása úgy történik, hogy nem is nyomódik oda a fűrész éle a
munkadarabhoz.

> Amibe én szerelmes vagyok, az a fein multimasterem:-)

Biztos jó meg szép, meg kedves, és gömbölyded formái vannak. :-)

Biztos vagyok benne, hogy a jobb masinák tudják ezt, amit fent leírtam. Az
enyémen 3 fokozatban állítható, hogy mekkora legyen az előremozdulás
felhúzásonként. Mindig a 2-est használom. Az 1-es szinte bakfity, a 3-as olyan
durva, hogy félek a laptöréstől. :-) Lehet, hogy nagyon puha anyagban a 3-assal
vágtat a gép. De a 2-essel is ugyanazzal a lappal egy 10mm-es textilbakelitban
legalább 3-szoros ha nem nagyobb sebességgel tud menni, mint az enélküli géppel.
Na aztán lehet, hogy az enélkülit is lehetne sokkal durvábban nyomni előre, azt
még nem próbáltam.