[Epitesz-barkacs] Restauralas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 2., Cs, 12:04:10 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Eredetileg oltott mész és trisó szavakra kerestem, mert fel akarom
> újítani a spaletták festését lent balcsin. Kérdésem, hogy oltott mész
> és trisó, vagy inkább kromofág? Égetni nem akarom.

Mármint lánggal?
A hőlégfúvó beállított hőfokon nem égeti meg a fát, és a meglágyított festék
könnyen lekaparható. Csak ugye a cirádás, sok zegzuggal bíró felületet nehéz
lekezelni mechanikailag.

A kromofág jó hatásos, de az se leoldja, hanem csak könnyen eltávolíthyatóvá
teszi a régi festéket, és utána kell valamit kezdeni vele, alaposan lemosni...,
különben az új festék is felhólyagzik.