[Epitesz-barkacs] Fan Coil

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 5., V, 08:09:48 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> volt valaki Mongoliában ( vagy 35 évvel ezelött és akkor mondta )
>
> hogy a kurva meleg ellenére a száraz (!) levegő miatt 40celsiusban a
>
> magyar párás 20 - 25celsiusos ruházatban volt, sőt sokszor fázott is

Hát biztos, de nekem a szomszéd akkor mást mondott, aki mongóliából jött haza:
éjjel kicserélte a lepedőjét, mert totál átázott. :-) Nehezen viselte a meleget.

Persze biztos sokféle meleg van. Pl a szaharában vagy más sivatagban - ala
Juhász Árpád - egy csuromvizes lepedő kiakasztva a szélben percek alatt
megszárad.

Az elmúlt télen volt használva itt először páramentesítő egy relatíve kis
térben, aminek nincs 30m3 az alapterülete. 55%-ra állítottam be, ami azt
jelenti, hogy 60-nál kapcsolt be, és 55-nél ki. Látványosan gyorsabban száradtak
a ruhák, vagy száradt fel a padló felmosás után. Nem párásodtak az ablakok...

Nem próbáltam ki, mert az energiára is figyelni kell ugye, hogy mi lett volna,
ha 35%-ra állítom. Asszem még erre is lehet, vagy tán még 30-ra is, meg hát
persze van rajta egy gomb, amire figyelmen kívül hagyja a mérést, megy
folyamatosan.

Azt látom, hogy itt a műhelyben (pincészet :-) ) egy ilyen nem elég, az egyszem
öreg klíma a sokszorosát vette ki a levegőből, mint amire ez a kütyü képes.