[Epitesz-barkacs] vizoracsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 7., K, 14:43:55 CEST

cst wrote:
> a regi 100eves fenykepeken is a tarozoknal is
> parhuzamosan kotott szivattyukat inditottak be
> ( pontosan nyomasfokozokkal a fovarosban )

Persze, de ezt közvetlenül tudom még a 80-as évekből, hogy régen bizony
fojtószelepekkel megfogott söntágakkal operáltak. Mert hogy a szivattyú ugye fix
fordulatszámon ment (aszinkron motorok), és a vízkivét eléggé változó tudott
lenni mindig.

Akkoriban indult a gyárban az aszinkronhajtások témája, és oda jöttek tárgyalni
vízművektől, bányáktól, meg darumozgatók témában akárhonnan.

Ma meg már minden szir-szart, ha kell, ha nem, így oldanak meg, annyira lement
az ára. (Azért az én futópadomban még DC motor van hálistennek. :-) )