[Epitesz-barkacs] Fan Coil

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 7., K, 16:39:35 CEST

Lord Hamilton wrote:
> Mint már írtam, megoldható a kétkutas keringetés. Mintha már hallottam
> volna, egy bizonyos mélységben a talaj hőmérséklete állandó. Ha ezt
> plusz hő beadásával megváltoztatjuk, a talaj próbálja ezt
> kiegyenlíteni, helyreállítani.

Két kút esetén jó, de egy kútnál nem.

Ismerős megintcsak: hőszivattyús fűtést vásárolt, jó drága volt. 5 db 50m mély
lyukat fúrtak, mindbe került 2 db U alakú cső.

Nem jött be. Elég hamar lehűlt az 5 lyuk körüli talaj, nem volt talajvíz, ami
odavinné a környező talajból a hőt.

A talajban még sok m3-ben sincs elég hő, ami elég lenne egy fűtési idényre.
Hűtésre már inkább, mert az kisebb energia jóval, hiszen ha kint kánikula van,
mondjuk napi átlagban 25 fok, bent meg 22, az kis különbség. Télen szarabb, mert
bent továbbra is 22, de kint meg lehet -5 is az átlag, ez meg már ugye 27 fok
különbség, szemben a fenti 3 fokkal. Annyival többet kell nyáron a hűtésnek
kínlódnia, amennyit a benapozás okoz, és a téli fűtésnek meg ennyivel
kevesebbet.