[Epitesz-barkacs] Perfect Cooling

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 7., K, 20:15:09 CEST

Acs Gabor wrote:
> Edzésen láttam egy nagy dobozt, odament hozzá a csaj, és beleöntött
> vagy két liter vizet. Ebből a dobozból tényleg hideg levegő jött ki, csak
> azt nem értettem, ez mire jó, ha televágják párával a termet. Most
> megnéztem a cég weblapját, azt mondják hogy ez párologtató hűtés, és a
> készülék
> nem bocsát ki magából párát. Akkor ez most hogy' van?

Ha bejut az a levegő a helyiségbe, ami azáltal hül le, hogy egy halom víz került
benne gőz állapotba, akkor az állítás hülyeség.

Viszont annak nincs akadálya, hogy két légkör legyen, az egyikben a külső levegő
bejön, megkapja a vizet, lehül, vagy direktben így egy felület hül le, aminek a
túloldalán ettől elzárva áramlik a belső levegő, a helyiségé, ami így csak
konvekciós hőelvonás révén hül le.

Ha nincs kimenő meg kintről bejövő légcsatorna, akkor bent bizony erősen nő a
páratartalom. Ha sok vizet öntenének bele, akkor akár 100%-ig.

Ha csak odalöttyint pár litert, az bakfity. Gondolom, nem kis teremről van szó.
Én itt naponta egy vödör vizet minimum ki tudok termelni a levegőből (gondolom
kintről jön be légcserével az utánpótlás), és ettől csak pár százalékot csökken
a páratartalom, mondjuk 64% helyett 57-et tartok. Így már a 21-22 fok közti
hőfok is megfelel, míg 64-nél a 20-21-ben melegem volt, ha dolgoztam.

Érdekes lehet ott egy páratartalom-mérő. Valamint lehet, hogy az izzadt embert
egy sima ventillátor is jól le tudná hűteni. :-)