[Epitesz-barkacs] Kétkaros lépcső

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2011. Jún. 22., Sze, 10:48:27 CEST

Amiket irok, azok az alapjan vannak, hogy lattam ahogy az enyemet csinaltak, es segitettem is minimalisan.

1. az elso(masodik) lepcso az csak egy zsamoly. se vas nem kell bele, se semmi. a vas a harmadik alatt indul felfele, es van elhajlitva a lepcsotest sikjaba.

2. nalam annyi "konnyites" volt, hogy ez az also piller belsejeben volt tegla valamennyi, mert csak a terfogat kell, ne fogyjon ugy a beton.

3. az also sik alatt annyit ertettem, hogy a piheno mint vasalt betonlemez also harmada korul kell benne legyen a fo vasalas.

4. nekem ugy tunt, hogy oldalra a falba beeresztes (tomortegla tartofal volt) nem ilyen "ettol is erosebb lesz" dolog volt, hanem lenyegi, a teher jelentos reszet vivo dolog.

5. nekem egy tartofalra erkezett, amin ugye koszoru+fodem van. az erkezo lepcsofok (ami mar egyszintben van a felso szinttel) ugy tulkepp a felso fodem, az ez elotti fok meg ugye joval lejjebb megy neki a koszorunak. igy a lepcsotest aljaban ferden erkezo vas szepen ferden bement a koszoruba, es meg jo hosszan tudott menni felfele a koszoruban meg a fodemben.

viszonylag pontosat furtak, es beleutottek a vasat nagykalapaccsal. nem szalvasat, csak akkorat hogy jo hosszan (60-100cm) kilogjon, es utanna nagy atfedessel drotoztak hozza a kovetkezot. es kicsit szetfele furtak, utanna kezzel hajlitottak iranyba oket, igy egyutt nem lehet kihuzni az osszeset egyszerre.

allati sok vas volt benne. ezek a hosszantiak, aztan keresztbe ami oldalt a falba van beutve, es utanna tavtartokkal felul meg vekonyabbak, azok asszem mar nem beeresztve a falba, de erre nem emlekszem teljesen. sogornom statikus, o is mondta, hogy neha egy lepcsohoz annyi vas jon ki, hogy papiron nem is lehet atlatni hogy az hogyan fog elferni, iliyenkor az elhenyezeshez csak azt irja ki hogy "helyszinen zsaluba belehajtogatva". jo pepecselos betonozni, hogy szepen mindenhova bemasszon az anyag a sok vas koze.

vajk