[Epitesz-barkacs] napenergias 3d printer

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 29., Sze, 01:45:29 CEST

vajk fekete wrote:
> http://www.markuskayser.com/
>
> nagyon allat! vajon lehetne ilyennel falakat meg fodemet gyartani a
> sivatagban?

Biztos, csak sokkal nagyobb berendezést kell elkövetni hozzá.

Ezzel összefügg: tegnap (mert már elmúlt jóval éjfél) próbáltam ki, hogy mit
csinál egy kb másfél-2 dm2-es homorú tükör, ha a gyújtópontjába rakok pl egy
papírt az asztalon, ahol állni szokott. Mert hogy akár véletlen tüzet is
okozhat, gondoltam.

Hát nem! Ha a dupla ablakon át süt be a nap, egy nyomorult wc-papírdarabot se
képes meggyújtani. Kint a szabadban másodperc alatt megy.

Vagyis lehet, hogy a nap melegítősugarai nem is a látható tartományba esnek
főleg?

Átgondolandó, hogy akkor az üvegházhatás hogy is van, és milyen lenne az az
anyag, ami beengedné azokat a sugarakat is, amik ezt a nagy hőhatást ki tudják
fejteni, de vissza a hőmérsékleti sugárzást már nem, ha az csak 20-30 fokos
tárgyról jön. Teljesítményt persze nem tudtam mérni, de már nem csodálkoznék,
hogy 2 db 4-es üveg lefogja a felét is (gondolom egy részét elnyeli, a többit
visszaveri).