[Epitesz-barkacs] 24V 12Ah

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Már. 1., K, 12:01:01 CET


Hali!

Nem, nem így van. Az autót úgy tervezik, hogy feltételezett, hogy 
rendelkezésre áll a 12V, így bizonyos dolgokat meg lehet jegyezni sima 
ram-ban. Tipikusan ilyenek szoktak lenni az óra beállítása, a rádió 
beállítása, az elektromos ablakemelők (mert a vezértlő tudja, hogy hány 
fordulat alatt megy fel az ablak, így hatékonyan tud megállni, meg 
becsípődést érzékelni, stb.), fed. számítógép (ez nem a motorvezérlő, hanem 
az átlagsebesség, meg társait számoló izé).
Központi zárnál előfordulhat, hogy áramtalanításkor utolsó erejével lezár, 
nyilván akku nélkül, ha csak távirányítód van (vagy pl. le van dugózva a zár 
lopásvédelmi okokból) , kerülhetsz kellemetlen helyzetbe, jobb az 
elővigyázatosság.
Ezeket viszonylag kis macerával újra lehet programozni, mert azért nem az a 
tipikus, hogy minden nap kiszeded az akksit.

Bizonyos dolgokat nem felejt el, többek között ilyen dolog a kilométer 
számláló (elektronikus), meg egy csomó minden felhasználó számára nem 
látható paraméter (pl, mikor kell szervizbe menni.

A motorvezérlőben előfordul, hogy vannak elfelejthető paraméterek, mert a 
mai vezérlők egy része öntanuló, igazodik a vezetési szokásokhoz, de ezeket 
újra tanulja, meg amúgy is változnak menet közben.

Szóval semmi olyat nem fog elfelejteni, amitől a kocsi járóképtelen lenne.

Egyébként az ilyen helyre való elektronikák/szoftverek azért nem kispályások 
és a különböző hibák kezelésére elég jól felkészültek (azért kerülnek 
annyiba, a fejlesztés iszonyú költség, hiába filléres alkatrészekből vannak 
összerakva (bár az is külön buli, hogy azt a környezetet kibíró elektronikát 
és mechanikát csináljunk)). Dolgoztam együtt autóelektronikát fejlesztőkkel, 
naponta egy-két(!) sor kódot írnak, a többi tesztelés, ellenőrzés, 
dokumentálás. Pont ezért, mert életek múlnak a jó működésen. nyilván hibák 
persze így is előfordulhatnak.

Szabolcs


Szabolcs azt írta, hogy a  fedélzeti számítógép az áramtalanítás miatt
veszti el a sok fontos beállítást, meg ha becsukott ajtóval áramtalanítod,
akkor áramtalanítás után még kinyitni sem tudod.

egy conrad ketyere leírása
"Az elektromos szerelésnél először az akkumulátor mínusz
pólusát kössük le. Vegyük figyelembe, hogy ennek során minden felejtő
tárolóban
volt programozott adat elvész (fedélzeti számítógép, óra, rádió, fűtés, stb.
). .."

szóval ez bennem olyan érzést kelt, hogy nagyon is szükség van arra
az akkura, tehát az akkufeszültség meglétével tudja csak megjegyezni

mész az autópályán, és a kötelező szervízben nem jártál, akkor leblokkolja
a motort, és az autópályáról csak trélerrel tudod elvitetni, és hasonló
élményeket hallottam jópáréve, a fedélzeti komputer "ver1.0"  idejében :-)





További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról