[Epitesz-barkacs] 222V

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 1., K, 14:09:55 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a "Silver Crest" energiamonitoron az utóbbi napokban
> javulást érzékelek, most éppen 222Voltot mutat,
> és mostanában 217V feletti értékeket tapasztalok
> az eddigi 206V helyett, és a 222-es értéket már többször
> is láttam, pedig itt az utcában nem láttam szerelőket :-)

Valahol vagy kábelt cseréltek, vagy beállítottak valahol, amit még nem fedeztél
fel, egy újabb trafót.

> a 20/0,4 kV -os trafón nincs kapcsoló, akkor a
> 120/20-nál van ilyen átkapcsoló?

A kisfesznél lehet átszerelni, nem feltétlenül kapcsoló van. A kisfeszt könnyű
kapcsolgatni. A közép- és nagyfeszt már csak megszakítókkal szokták, ott az
ívhúzás is kellemetlen. Középfeszen előfordulnak terhelés-szakaszolók, amik
terhelést is tudnak szétkapcsolni, egyúttal láthatóan szétválasztják a két
hálózatrészt. (Ezt hívják szakaszolónak, ami ezt a láthatóságot is biztosítja.)
Aztán lehet, hogy tévedek, ez is csak kisfeszen van.