[Epitesz-barkacs] indukcios?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 6., V, 09:56:50 CET

Lord Hamilton wrote:

> Gondolod, gazdaságos lenne még így is? Mármint vaslemezzel? Mert én
> azért vettem az egy lukas indukcióst, mert tudtommal nagyon
> gazdaságos. A működési elve alá is támasztja szerintem a feltevésem.

A vaslapos módi nagyon elrontja a hatásfokot.

Az én cuccom 2kW-os, és van egy 2kW-os hagyományos rezsóm is. A kettőt
összevetettem abból a szempontból, hogy milyen a melegítőhatása. Hát az
indukciós olyan, mintha 3-3,5kW-os hagyományos lenne. Vízmelegítési
kísérletekkel kijön, hogy kb 80% a hatásfoka, de ebben benne van az edény által
leadott hő is. A hagyományos rezsóból oldalirányban meg lefelé talán, nem tudom,
merre, de egy csomó hő távozik. Valamint jókora tömeget is fel kell melegíteni,
méghozzá nagyon forróra.