[Epitesz-barkacs] ( indukcios ) villanysuto?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 6., V, 11:37:23 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a leghagyományosabb villanysütő, amin van alsó és felső
> 3 + 3 fokozat ventillátor nélküli (amihez nagyon hozzászoktunk
> és kedvelünk is)
> szóval  egy ilyen méretű vaslemezt mennyire egyenletessé tenne
> egy indukciós ?

Idővel lehet, hogy egyenletes lenne. Pl próbáltam nagy vasedényt megmelegíteni
jobb híjján az indukcióssal, és idővel szinte az egész meleg lett. De persze
biztos sokkal melegebb volt ott, ahol hatott.

Ez egy rossz irány, erre nem kéne elmenni. Az indukciós rezsónak az az alapelve,
attól jó, hogy azt az edényt melegíti közvetlenül, amiben az étel van. A
sűtőknél ez máshogy van, ott bármi is a hatás, a teret kell felforrósítani.
Régebben leginkább a tér falát melegítették fel, újabban már a levegőjét inkább
(légkeveréses módi). Tehát a régiben a sugárzásos hőátadás volt a lényeg, ma meg
már inkább a konvekciós.

Az a módi, hogy sütőben is az edény legyen melegítve, létezik, de ezt
mikrohullámmal érik el, és spéci edény kell hozzá. Normál, pl üvegedényben vagy
más, szigetelő, de a mikrohullámra nem reagáló edényben az étel melegszik
közvetlenül a mikrótól.

Aztán ebben is vannak grillezős (hősugárzás) meg pluszban légkeverős (konvekciós
hőátadás) módit is megvalósító tipusok. Indukciós módon a burkolatlemezt
melegíteni eléggé értelmetlen.