[Epitesz-barkacs] indukcios?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 6., V, 14:52:39 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintem nem ezen múlik! Józsinak nyilván akad a
> "boszorkánykonyhájában" egészen speciális, ferromágneses alufóliája :-
> DDD

:-)) Azért, ha van kedved kipróbálni a tiedénen, hogy mit művel az alufóliával,
lehet, hogy meglepődnél.

Csak egy másodpercnél rövidebb időre!

A jelenség kb az lesz, hogy az örvényáramok keltette mágnestér kölcsönhat a
gerjesztő mágnestérrel, és az alufólia felemelkedik, de közben csaknem megolvad
a közepe körül egy gyűrű alakú sávban.

A dolog lényege, hogy az alu vagy réz sokkal jobban vezeti az áramot, ezért
általában nem tud kellő veszteség keletkezni benne a kiszórt mágnestérben, túl
kicsi az örvényáramokkal szembeni ellenállása. Na de ha elég vékony, akkor megnő
az ellenállás, máris keletkezik elegendő veszteség, amit az elektronika
észrevesz, és nem lövi le a cucc működését. Rézfóliával is ki szerettem volna
próbálni, de olyat nem találtam. A nyáklemez rézfóliája vastagabb a kelleténél,
azt nem veszi be.