[Epitesz-barkacs] indukcios?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 7., H, 10:44:44 CET

vajk fekete wrote:
> de akkor a rozsdamentes cuccal miert nem mukodik? az eleg szarul
> vezeti az aramot.

Mert az már lehet, hogy túl szarul. Az én egyik teafőzőmmel működik, a másikkal
nem. A másiknak sokkal vékonyabb az anyaga.

Keresek majd még itt rozsdamentes lemezeket, mintha lenne, még tán saválló is,
csak hirtelen nemtom, hol.

Azért a működési módban annyira nem vagyok biztos. Ami biztos, hogy a tekercs
egy 25kHz-es mágnesteret hoz létre. A tekercs egy kondival rezgőkört alkot. Meg
hogy olyan valamit kell odarakni, ami ezen a frekin hajlandó kicsatolni a
teljesítményt. Amit nem tudok, hogy ezt hogyan érzékelik. Lehet, hogy ha csak
odaraknék egy tekercset, amit egy ellenállással alkalmas módon leterhelek, azzal
is működne. A lemezekben lezajló folyamatokra nem tudok sokmindent mondani, hogy
egyik miért jó, a másik miért nem. Talán a mágnesezhetők azért jobbak, mert azok
mintegy begyűjtik a mágnesteret. Ezért is lehet mágnestereket vaslemezekkel
árnyékolni, statikust is.