[Epitesz-barkacs] Indukcios

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 8., K, 12:42:16 CET

Eszembe jutott, hogy megnézzem azt a teafőzőmet, amit visz az indukciós.

Ez van az aljába írva:
stainless steel 18/10
made in finland
OPA 1,5 L

(Tehát a működés kulcsa az OPA, azaz operation aplifier, műveleti erősítő van az
anyagába építve. :-) )
________
Másik kísérlet: vasárnapról maradt egy kis palacsintatészta, és az alkotóját
sikerült rávenni, hogy tegyünk kísérletet az indukcióssal.

Elsőre nem sikerült valami jól, mert az volt a kívánság, hogy max teljesítményre
kapcsoljam. Néhány másodperc múlva erős füstölésbe fogott a palacsinta :-)

De aztán minimumra téve teljesen jól sikerült minden. El is határoztam, hogy
mivel valahol van külön egy ilyen palacsintasütőm, és sikerült az eszköz nélküli
átfordítás is, rá fogok kapni a palacsintasütésre is - műhely körülmények
között. :-)
________

harmadik, ez egy konyhai tipp:
Vannak elszíneződött edények, amiket csaknem lehetetlennek tűnik kisúrolni. Még
RO víz esetén is a teából pl kirakódik lassan valami, ami a teásedényt kevésbé,
de a bögrét már elszínezi.

Nos, ezt a penészölő, mint igen tömény hipó, nagyon hatékonyan oldja le.
Bepermetem a felületet, hagyom pár percig, már ettől majdnem olyan lesz, mint
újkorában, de ha mosogatószivaccsal vízben körbemosom (nem kell már semmi
dörzsölés), tökéletes lesz. Zegzugokból (pl korcolt teafőző) is kiviszi a
hozzáférhetetlen elszíneződéseket is. Ugyanígy a régi zománcos edények is
megújulnak.