[Epitesz-barkacs] adattárolás-mentés-megőrzés-katasztrófa

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2011. Már. 17., Cs, 17:41:02 CET

Hali

Most, hogy volt ez a japán katasztrófa elgondolkoztam azon, hogyha
magyarországot is lesörpörné egy hullám, mi maradna utánunk.

Rengeteg szemét, rengeteg a víz által tönkre tett számítógép, stb.

A mai világban már szinte mindenki csak digit fotókat gyárt, telerakja vele
a winchestereit, dvd lemezeit, de ha egy ilyen katasztrófa beüt akkor ezek
mind tönkre mennek.

Szóval hogyan lehetne hatásosan megvédeni néhány dvd lemez tartalmát
mindenféle kártól ?
Gondoltam itt arra, hogy egy acél csőnek az egyik végét teljesen
behegesztem, míg a másik felére meg valami atomikus zárat teszek szintén
vaslapból... De ha minden tönkre megy akkor mivel fogom elolvasni ezeket a
lemezeket, honnan lesz hozzá egy számítógép ami olvasni tudja, vagy annak is
kellene egy acél kazetta ?
De ha minden tönkre megy akkor miből lesz villany amivel működni fog az a
számítógép ?

Lehet, hogy a jelen civilizáció után még annyi írásos nyom sem fog maradni
mint az egyiptomi, meg a maja ákombákomok ?
Pedig talán lehet, hogy technikailag sokkal fejlettebbek vagyunk...?

zsolt