[Epitesz-barkacs] diotoro eltort :-(

Dienes József dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu
2011. Már. 17., Cs, 19:43:22 CET

Sziasztok!

Egyszer volt már téma a diótörés valamelyik listán,
akkor írtam a sűrített levegős ötletet, de sajnos
senki nem próbálta ki; akinek volt sűrített levegője,
annak nem volt diója, akinek meg diója volt, annak
sűrített levegője nem...
Pedig kíváncsi lennék rá, hogy kamu-e.
Azóta itt is olvastam róla:

http://www.terebess.hu/diok/14-02/1.htm#törés

"A legenda szerint a diótörés gépesítésének megoldására
összeült egy csapat, ötletrohamozásra (brain-storming).
Azt is mondják, ez a csapat a miskolci egyetemen ült össze,
egy másik variáció szerint pedig Szerencsen, a csokoládégyárban.
A győztes megoldás szakított a dió hagyományos, roppantásos
törésével, ehelyett lukat fúrt a dióba, és egy változat szerint
sűrített levegővel, más változat szerint belobbantott gázzal
robbantotta le a dióhéjat a bélről, ezzel épségben maradt meg
a dióbél.
Állítólag ki is próbálták, és üzemelt is egy ilyen gép."

(Nekünk úgy tanították, hogy állítólag nem megfúrták, hanem
vastagabb injekciós tű szerűséggel átbökték a héját, és
úgy nyitották rá a sűrített levegőt. De ezt persze nem
diótörészet órán mesélték, hanem brainstormingolászat órán,
szóval lehet az egész akár városi legenda is.)

Üdv:
     Józsi